کد خبر: 980
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹

دانش‌آموزان تهرانی در مصلای امام خمینی(ره) گردهم آمدند تا بگویند راه سپهبد شهید قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهند.

گردهمایی بزرگ نسل سلیمانی‌ها

همایش نسل سلیمانی‌ها، ویژه دانش‌آموزان استان تهران امروز، چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، با حضور سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام پناهیان، و زینب سلیمانی، دختر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و با حضور ده‌ها هزار نفر از دانش‌آموز تهرانی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، نوجوانان سلحشور و انقلابی، هم‌صدا با سایر دانش‌آموزان در راستای تداوم بخشیدن به راه و اهداف بلند سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی به میدان آمدند و گردهمایی عظیم و تاریخی نسل سلیمانی‌ها را رقم زدند. در این گردهمایی دانش‌آموزان فریاد انتقام‌خواهی سر دادند و بر زدن سیلی‌های سخت‌تر به آمریکای جنایتکار تأکید کردند.

امروز دانش‌آموزان آمدند تا بگویند سلیمانی شدن هرچند با یک همایش محقق نمی‌شود، اما این مقاومت و مقابله با ظالمان است که می‌تواند انقلاب اسلامی را در جهان پیش ببرد و این مکتب را به دست منجی جهان بشریت برساند. دانش‌آموزانی که سرمایه‌های این کشور و نسل سلیمانی‌های آینده کشور هستند؛ هر کدام از آن‌ها موشک، پایگاه‌های موشکی، نیروی قدس سپاه و جبهه مقاومت در مقابل ظالمان جهان هستند و امروز آمدند تا به دشمن اعلام کنند که شما در مقابل خود نه فقط یک سرباز و بسیجی که در مقابل خود هزاران جبهه خواهید داشت.

در این مراسم زینب سلیمانی، دختر شهید سپهبد قاسم سلیمانی طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: خوشحالیم که در جمع شما حضور داریم و خدا را شاکریم که امروز نسل شهید سلیمانی و سلیمانی‌ها ادامه دارد و امیدوارم در این مسیر به یاری خداوند متعال حرکت کنیم و انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را بگیریم.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز در این همایش با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادتش نه تنها محبوب‌ترین شخصیت در کشور، بلکه در تمام منطقه شخصیتی محبوب بود، گفت: او هنوز به شهادت نرسیده بود که از عزیز دل مردم بود. او هنوز به شهادت نرسیده بود که عکس او در کنار عکس سرداران شهید در مراسم و مساجد و یادواره‌ها قرار داده شده بود.

تقویت قدرت روحی؛ شاخص تعلیم و تربیت بهینه 
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: قدرت، قدرتمندی و ضعیف نبودن اصل مهم دین ماست که می‌کوشد ما را به اینجا برساند؛ اگر کسی نماز بخواند، مهربان و منظم باشد و همه این ویژگی‌ها را داشته باشد اما از قدرت روحی برخوردار نباشد، نه نمازش ارزش دارد و نه دیگر اخلاقیاتش قیمتی خواهد داست. پس مدرسه خوب، مدرسه‌ای است که دانش‌آموز را از نظر روحی قدرتمند بار بیاورد. آموزش و پرورش خوب آموزش و پرورشی است که شاخص تعلیم و تربیتش قدرت روحی باشد.
حجت‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: امام رضا(ع) فرمود اگر کسی اخلاق خوبی دارد، گول آن را نخورید، شاید او بر اثر ضعف آدم خوبی شده است و از سر احساس ضعف، از سر ترس و از سر احساس حقارت مؤدب شده است، لذا از سر ترس اخلاقی و مؤدب شدن ارزشی ندارد؛ لذا باید تحول در تعلیم و تربیت را در خانه‌ها ببینیم و خانواده باید در این مسیر فرزندان خودشان را قدرتمند بار بیاورند.
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندانشان را قدرتمند و نه ثروتمند بار بیاورند، اضافه کرد: اگر کسی قدرتمند شد، قطعاً ثروتمند هم خواهد شد، اخلاقی هم خواهد شد و از ثروت خود به درستی استفاده خواهد کرد. اگر کسی قدرتمند شد، از سواد هم درست استفاده خواهد کرد، اگر کسی قدرتمند شد باسوادتر هم خواهد شد، لذا این مقوله قدرت، قدرت روحی و اجتماعی مقوله بسیار ارزشمندی است.

برای امت اسلامی قدرت‌آفرینی کنید
وی با طرح این پرسش که چه زمانی سیاستمداران ما مانند سردار سلیمانی خواهند شد؟ گفت: زمانی که برای کشور قدرت‌آفرین باشند؛ من در جمع شما دانش‌آموزان به سیاستمداران کشور عرض می‌کنم که اگر می‌خواهید یاد شما همانند سردار سلیمانی در قلب‌ها زنده بماند، باید برای کشور قدرت‌آفرینی کنید؛ برای امت اسلامی قدرت‌آفرینی کنید. عکس هیچ سازشکاری در طول تاریخ  بر روی سینه‌ها نصب نمی‌شود و هیچ سازشکاری تا این حد محبوب نمی‌شود.
در بخش دیگری از این مراسم سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم جلوه‌ای از وحدت کلمه را نشان دادند. آن‌ها مسیری را نشان دادند که همه مسلمانان عالم اعم از افغانستانی، پاکستانی، عراقی، سوری و... آمدند و وحدت کلمه را در سوریه رقم زدند. پس اگر وحدت کلمه ایجاد شود، هیچ قدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به رخ مبارک انقلاب اسلامی وارد کند.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه شهادت، عمل به تکلیف است و همه ما مسلمانان و آنانی که در جغرافیای محور مقاومت قرار دارند، مهمترین نیازشان حضور افرادی هوشیار است، گفت: خداوند سبحان همه آنچه که برای قرارگیری در مقامات بلند و فرازهای بزرگ نیاز داریم، به ما داده است. پس باید تلاش کنیم تا در هر جبهه‌ای که هستیم، به فرازها برسیم و قله‌ها را درنوردیم.

سردار فدوی با اشاره به اینکه اگر بر یک روند پایدار باشیم، موفق خواهیم شد و این وعده خداوند است، گفت: اگر به دستورات خداوند عمل کنیم، موفقیت از آن ما خواهد بود.


سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شبکه نوجوان امید، سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و مصلای امام خمینی(ره) در برپایی این گردهمایی مشارکت داشتند.

نظرات

  • مینا AE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 0
    تا چشم آمریکا دراد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.