هفدهمین نمایشگاه ایپاس با ارائه تازه‌ترین دستاوردها و تجهیزات در حوزه‌های پلیسی، امنیتی و ایمنی به مدت ۴ روز در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

ایپاس 2018

آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی؛ ایپاس ۲۰۱۸، با حضور شخصیت‌های سیاسی و انتظامی، عصر پنجشنبه ۱۲مهر، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در این نمایشگاه از محصولات و دستاوردهای جدید پلیسی، امنیتی و ایمنی رونمایی شد. رونمایی از «دوربین ضد تروریست» با قابلیت شناسایی تحرکات رفتاری و وضعیت دمایی بدن تروریست‌ها، رونمایی از «سلاح هوماک آر ۱۰۱» اولین سلاح ورزشی ایرانی و مناسب برای ماده تیراندازی تراپ المپیک، رونمایی از «خودروی زرهی راتق» خودرو جدید و بومی یگان ویژه ناجا، از جمله رونمایی‌های انجام شده در هفدهمین نمایشگاه ایپاس بود.

رونمایی از «سامانه ایکس ری کانتینری» صآایران، رونمایی «سامانه تشخیص چهره و پلاک‌خوان»، رونمایی «لانچر نارنجک انداز» یگان ویژه، رونمایی «سلاح شبیه ساز تیراندازی» معاونت آموزش ناجا، رونمایی «شناور زیر سطحی» دانشگاه بوعلی همدان، رونمایی از «خودرو فاتح» خودرو بومی ویژه کوهستان و مرزبانی، رونمایی از موتور ویژه جهت عملیات‌های پلیس پیشگیری و نمایش ده‌ها محصول تجاری و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این رویداد بزرگ پلیسی، امنیتی و ایمنی بود.

از اتفاقات ویژه هفدهمین دوره ایپاس، اختصاص فضای ویژه به مراکز رشد دانشگاهی و پژوهشگاهی و نیز حضور پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه است. دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، صنعتی قم، خوارزمی، الزهرا(س)، تربیت مدرس و پژوهشگاه مواد و انرژی، از جمله مراکز دانشگاهی و علمی حاضر در این رویداد بودند.

در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی، ۷۰ اختراع و ابتکار از بخش‌های مختلف ناجا، فنی‌حرفه‌ای و دانشگاه، در قالب ۱۱ غرفه به نمایش در آمد.

 ایپاس ۲۱۰۸ صحنه فعالیت بیش از ۳۵۰ شرکت امنیتی و ایمنی در حوزه‌های متنوع از قبیل فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، تسهیلات و مهمات، یونیفرم و لباس، نظارت تصویری و تجهیزات مراقبتی، ترافیک، ایمنی آتش نشانی، امداد و نجات، سیستم‌های آموزشی و مشاوره‌ای و سایر زمینه‌های دیگر، اعم از تجهیزات اشعه ایکس و نشریات تخصصی مرتبط، بود.

در این دوره از نمایشگاه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، بخش چهل‌چراغ به معرفی پلیس ایران در سیر تاریخ و معرفی ماموریت‌ها و دستاوردهای ارزشمند پلیس ایران در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای شاخص ناجا پرداخت. همچنین بخش پلیس در آیینه هنر، به معرفی آثار هنری شاخص با موضوع پلیس پرداخت.

از جمله برنامه های ایپاس ۲۰۱۸، برگزاری نشست‌های آموزشی از جمله کارگاه امنیت فضای مجازی، کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران و فعالان صنایع مربوطه و روسای پلیس تخصصی بود. همچنین در بحث فضای مجازی نیز نشست‌هایی با موضوع بررسی آسیب‌ها، تهدیدها و چالش‌های فضای سایبری و نیز کلاهبرداری‌ها و نیز جرایم اینترنتی برگزار شد.

علاوه بر حضور ۱۹۳ برند با بیش از ۵هزار عنوان محصول، حضور ۱۷ رده پلیس‌های تخصصی و معاونت‌های پشتیبانی کننده، اجرای مانورهای نمایشی در محوطه باز، راه‌اندازی شبیه‌ساز تیراندازی با سلاح مختلف، ارائه خدمات انتظامی برای عموم، ارائه خدمات مشاوره در خصوص آسیب‌های اجتماعی و مشاوره حقوقی، از دیگر برنامه‌های ایپاس ۲۰۱۸ بود.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایپاس که از دوشنبه ۹ مهر تا پنج شنبه ۱۲ مهر برپا بود، با حضور و بازدید معاونان و مدیران وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونان و فرماندهان یگان‌های مختلف ناجا، سپاه پاسدران و ارتش جمهوری اسلامی، نمایندگان کمیسیون‌ امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ و وابسته‌های نظامی ۵۵ کشور دنیا همراه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.