کد خبر: 651
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، ایران فارما ۲۰۱۸، عصر امروز چهارشنبه ۴مهر، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

ایران فارما 2018

چهارمین نمایشگاه ایران فارما ۲۰۱۸ با حضور دکتر انوشیروان محسنی‌بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی و با تقدیر از برگزیدگان این دوره از نمایشگاه به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، دکتر محسنی‌بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم گفت: چهارمین رویداد بزرگ صنعت داروسازی را پشت سر گذاشتیم و سومین نمایشگاه کتاب دارویی و دومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور را در کنار ایران فارما تجربه کردیم و این نشان از آن است که به ارتقای دانش مصرف کننده و دانشجویان و اساتید دانشگاهی هم توجه داریم.

دکتر بندپی با بیان اینکه حوزه سلامت برگ زرینی از دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: در ابتدای انقلاب ٢٥ درصد دارو را تولید می کردیم و اکنون نیاز کشور را تامین می کنیم و در راستای ارتقای پزشکی در کشور از اعزام بیمار به خارج کشور بی نیاز شده ایم و با افتخار اعلام می کنیم امید به زندگی در زنان به ٧٦ و در مردان ٧٣ سال رسیده که نتیجه تلاش های دست اندرکاران حوزه سلامت است.

دکتر هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی هم در آیین اختتامیه ایران فارما ۲۰۱۸ گفت: ٥٠٠ شرکت در ایران فارما حضور داشتند که این حضور در شرایط تحریم امیدبخش است. صنعت داروسازی پشتیبانی اخلاقی خوبی دارد که این مسئله افزون بر دانش و تخصص دانمشندان این حوزه است.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مطالبات صنعت داروسازی افزود: اقتصاد سلامت و به ویژه بخشی که مربوط به داروست باید حمایت شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار صنعت داروسازی هستند و از این صنعت حمایت می‌کنند، ما همان طور که در گذشته مشکلات را پشت سر گذاشتیم، اکنون نیز مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، ایران فارما ۲۰۱۸، مهم‌ترین رویداد دارویی در سطح منطقه است که توسط سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو برگزار شد.

این نمایشگاه با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۲۴ کشور دنیا، با هدف ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری‌های در زمینه دارو و صنایع وابسته، معرفی ظرفیت و پتانسیل موجود شرکت‌های فعال در زمینه دارو و صنایع وابسته، برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی علمی داخلی و بین‌المللی، ایجاد بستر مناسب برای تجارت بین‌المللی در زمینه دارو و صنایع وابسته و بویژه حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات دارویی در شرایط کنونی کشور، برگزار شد.

اختصاص ۳۳هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، برپایی «سومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم پزشکی، دارویی و دانشگاهی»، «هفتمین همایش طلای سبز» با هدف معرفی توانمندی‌های کشور در وارد شدن به بازار داروهای طبیعی، برگزاری دومین نمایشگاه «رسانه‌های سلامت محور» و کارگاه‌های آموزشی و مورد کاوی ویژه متخصصین دارویی، صاحبان سرمایه، دانشجویان و فعالان صنعت دارو، از جمله ویژگی‌های این دوره از ایران فارما بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.