چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، ایران فارما ۲۰۱۸، صبح امروز دوشنبه ۲مهر، با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در شبستان مصلای امام خمینی(ره)، گشایش یافت.

ایران فارما 2018

آیین افتتاح ایران‌فارما ۲۰۱۸، با حضور دکتر مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر غلام‌رضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو، محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفرا و نمایندگانی از ۲۴ کشور دنیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، دکتر پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در این مراسم گفت: کسانی که دم از انسانیت می‌زنند با تحریم‌هایشان همه مردم را دچار مشکل کرده‌اند و این نشان می‌دهد آن‌ها با مردم سر جنگ دارند. قطعا هر کسی نسبت به درد مردم بی‌تفاوت باشد از انسانیت به دور است. سفرای محترم که در اینجا حاضر هستند این حرف را به آنهایی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارند، برسانند.

نایب رییس مجلس در ادامه با اشاره به بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های دارویی افزود: متاسفانه در شرایطی که با این بحران‌ها مواجه هستیم دست از خرج‌های بی‌ربط برنمی‌داریم. ما باید در این شرایط نیازهای اساسی را ببینیم و کمک کنیم تولید کنندگان با قدرت به تولید ادامه دهند تا نیاز ما به خارج کمتر شود.

دکتر اصغری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو، هم در آیین افتتاح ایران فارما ۲۰۱۸ گفت: بحث دارو به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم مورد هجوم قرار گرفته است و برای از پای درآوردن مردم، تحریم‌های غیرانسانی پایه ریزی شده است. جامع داروسازی و پزشکی، همانند سال‌های جنگ در کنار مردم در این رویاروی ایستاده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت نقدینگی صنعت داروسازی کشور بیان داشت: ارز تخصیصی به صنایع دارویی در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از سال گذشته است، اما فاصله ۴۰ درصدی بین تخصیص و پرداخت را شاهد هستیم که این مشکلات عدیده ای را پدید آورده است.  

این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری‌های در زمینه دارو و صنایع وابسته، معرفی ظرفیت و پتانسیل موجود شرکت‌های فعال در زمینه دارو و صنایع وابسته، برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی علمی داخلی و بین‌المللی، ایجاد بستر مناسب برای تجارت بین‌المللی در زمینه دارو و صنایع وابسته و بویژه حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات دارویی در شرایط کنونی کشور، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

با توجه به چشم‌انداز برگزاری نمایشگاه، در راستای تبدیل ایران به قطب دارویی منطقه، برنامه‌های مختلفی در این نمایشگاه برای افزایش اثرگذاری در ابعاد مختلف تجاری، علمی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۳۳هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، برپایی «سومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم پزشکی، دارویی و دانشگاهی»، «هفتمین همایش طلای سبز» با هدف معرفی توانمندی‌های کشور در وارد شدن به بازار داروهای طبیعی، برگزاری دومین نمایشگاه «رسانه‌های سلامت محور» و کارگاه‌های آموزشی و مورد کاوی ویژه متخصصین دارویی، صاحبان سرمایه، دانشجویان و فعالان صنعت دارو، از جمله ویژگی‌های نمایشگاه ایران فارما۲۰۱۸ است.

در این رویداد بزرگ دارویی شرکت های تولید کننده دارو و مواد اولیه دارویی، شرکت های توزیع کننده و یا  وارد کنندگان دارو، شرکت های تجهیزات و ماشین آلات دارویی، شرکت های خدمات چاپ و بسته بندی دارو، شرکت های تولید کننده داروهای نو ترکیب و شرکت های دانش بنیان، شرکت های تولید کننده داروهای گیاهی، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی داروسازی، شرکت های آرایشی و بهداشتی، شرکت های تجهیزات مراقبتی، نشریات حوزه دارویی و همچنین بیش از ۱۳۰ انجمن و سازمان و نهاد فعال حضور جدی و فعالی دارند.

ایران فارما ۲۰۱۸، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته،  ۲ تا ۴ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا است. بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.