حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در مراسم دعای عرفه و نکوداشت شهدای منا در مصلی، گفت: انقلاب اسلامی در فراز و نشیب‌های خود، در سایه مناجات و رابطه‌ی با خدای متعال، دستاوردهای فراوانی بدست آورده و یکی از ارکان مهم پیروزی ما در دفاع مقدس و نیز در عرصه‌ی رویارویی با نظام سلطه، دعا بوده است.

مراسم دعای عرفه 97

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، با اشاره به میهمانی حجاج حاضر در صحرای عرفات نزد خداوند متعال، روز عرفه را روز آموزش چگونگی گفتگو با آفریدگار عالم هستی دانست و گفت: خداوند دوست دارد که انسان و بنده‌ی صالح او با معلم و مربی خویش، گفتگو نماید. آیات متعددی در قرآن کریم این حقیقت رو بیان می‌کند که خداوند انسان‌ها را با چالش‌ها و سختی‌ها روبرو می‌کند، تا ما انسان‌ها به سوی خدا روی آوریم، با خدای خویش گفتگو کنیم و تضرع داشته باشیم، تا رابطه ما با خدا نزدیک بشود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد افزود: انقلاب اسلامی در فراز و نشیب های خود در سایه مناجات و رابطه‌ی با خدای متعال، دستاوردهای فراوانی بدست آورده و یکی از ارکان مهم پیروزی ما در دفاع مقدس و نیز در عرصه‌ی رویارویی با نظام سلطه، دعا بوده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رزمندگان ما که با ایمان و بصیرت در جبهه‌های سخت نبرد حضور یافتند، پیروزی‌های بزرگ را با مناجات‌ها و دعاهای خود بدست آوردند. امام صادق (ع) می فرمایند «دعا پایگاه اجابت و پذیرش درخواست انسان از سوی خدای متعال است». همانگونه که ابرهای آسمان جایگاه نزول باران اند، اگر ابر نباشد بارانی نمی‌بارد، اگر دعا و مناجات و گفتگویی نباشد، اجابتی نیست، رحمتی از سوی خدای متعال نازل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید از روز عرفه درس گرفت و همیشه با خدا گفت‌وگو کرد، اظهار داشت: در این روزها و دورانی که ملت بزرگ ما در رویارویی سخت‌تری با امریکا و عیادی او قرار دارند، دعای بندگان خدا و مناجات آنها با خدا، مسیر استقامت، اقتدار، عزت و پیروزی را هموار و نزدیک می‌نماید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به فرازهایی از دعای حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عرفه، تاکید کرد: امام حسین(ع) در دعای عرفه به ما می‌آموزد چگونه با خدای متعال سخن بگوییم، چگونه او را یاد کنیم، چه درخواستی داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران در تبیین مقام مربی‌گری خداوند متعال برای بندگان خود، بیان داشت: به شما خانم‌ها و آقایان عرض کنم اگر انسان با قدم بندگی حرکت کرد، همه حوادث برای او خیر است. اگر انسان در حال انجام وظیفه بود، همه‌ی رویدادها برای او خیر است. خیر محض است. خدایا من طوری شوم که راضی باشم به آنچه تو اراده کرده‌ای؛ و آنچه را که با تاخیر مرحمت می‌کنی، درخواست سرعت و تعجیل نداشته باشم. آنچه را تعجیل می‌فرمایی، با همه وجود پذیرا باشم. این کلاس یک انسان تربیت شده در مدرسه قرآن، در مدرسه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، در مدرسه دعای عرفه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در پایان با دعا برای حجاج حاضر در منا، به روح بلند شهدای منا درود فرستاد و اظهار داشت: خدای بزرگ، شهدای منا را که در این روز به لقاء تو شتافتند با شهدای کربلا محشور بفرما. خدایا کسانی که به این شهدای عالی‌قدر ظلم و ستم کردند، آل سقوط را به جزای اعمالشان برسان.

مراسم روز عرفه و نکوداشت شهدای منا، عصر سه شنبه ۳۰ مرداد با حضور خانواده شهدای منای شهر تهران و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار ‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.