آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران درخصوص موضوع حقوق‌های نجومی گفت: مردم و مسوولین ما باید بدانند ثروتی که به عنوان بیت‌الملل وجود دارد مثل خونی است که در بدن است و باید به همه اعضا برسد و اگر نرسد ممکن است عضوی فلج شده یا منجر به مرگ انسان شود و یا انسان را علیل کند.

نماز جمعه ۱۸ تیر به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در مصلای امام خمینی (ره)

وی به آیاتی در قرآن کریم در این رابطه اشاره کرد و افزود: بعضی خیال می‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد و هرچه از آن برداشت کنند زرنگی است، اما نه اشتباه کردید. هر یک ریال آن صاحب دارد. همانطور که در جیب کسی دست نمی‌برید چون صاحب دارد، این ریال‌ها و میلیون‌ها و میلیاردها نیز صاحب دارد و غارتگر بیت‌الملل واقعا یک دزد است و مال ۸۰ میلیون نفر را می‌دزد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تاکید کرد: غارتگران بیت‌الملل در زمان حضرت علی (ع) نیز با حضرت جنگ جمل را برپا کردند و ممکن است غارتگری به سقوط یک حکومت منجر شود.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: از منبعی موثق گزارش رسیده که ۹۵۰ نفر در این کشور غارتگری کرده‌اند. ۹۵۰ نفر حقوقی بین ۱۵ میلیون تا ۵۰ میلیون داشته‌اند که اینها مدیران بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی بودند که رقم بالاتر از ۵۰ میلیون را هم شنیدیم. اینها چه کسانی هستند که مثل زالو به این نظام چسبیده‌اند و خون آن می‌مکند و نمی‌گذارند این خون به مظلومین و محرومین برسد.

وی یادآور شد: من نمی‌دانم مسئولین مربوطه خواب بودند؟ چقدر خواب؟ مردم می‌گویند ان‌شاءالله مسئولین بیدارند اما بیدارند و این همه غارت و دزدی و این رقم بالای ۹۵۰ نفر؟ این کارها شد و اینها خواب بودند؟ اگر بیدار بودند مگر نمی‌شد جلوی این غارتگری‌ها را گرفت؟ نمایندگان و دولت باید طرح یا لایحه‌ای برای وضع قانون در این رابطه می‌دادند. بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در این مدت کجا بود؟ مسوولان چرا جاسوس سری ندارند تا از این مسائل باخبر شوند؟

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری افرادی که بی‌قانونی کردند باید مجازات و افرادی که از قانون سوءاستفاده کردند باید برکنار شوند. پدیده دریافت‌های نامشروع نتیجه ترویج اشرافگری، تجمل و اسراف در جامعه است. برداشت نامشروع از بیت‌المال خیانت به آرمان‌های انقلاب است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تصریح کرد: در گذشته کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی شده که باید جبران شود. اینگونه نباشد که سروصدایی به پا شده و بعد قضیه به فراموشی سپرده شود. من همینجا به دولتمردان و مسئولین مربوطه عرض می‌کنم که مردم منتظرند که شما چه می‌کنید. بله دستور داده شده اما مردم منتظر عمل هستند تا ببینند شما با این ۹۵۰ نفر چه می‌کنید و آیا پول‌هایی که آنها خورده‌اند به بیت‌المال برگردانده می‌شود و آیا خائنین به طور کامل کنار زده می‌شوند یا خیر؟

وی با بیان اینکه انسان خائن لیاقت ندارد در حکومت اسلامی مسئول باشد، گفت: قرآن برای استفاده از بیت‌المال معیار دارد و می‌گوید بسنج و به اندازه‌ای که برای مردم کار می‌کنی از بیت‌المال بردار. آقایی که عضو هیات‌مدیره هستی چه هنری داشتی که حالا ۵۰ میلیون تومان از بیت‌المال برمی‌داری؟ چه خدمتی کردی؟ به اندازه‌ای که خدمت کرده‌ای پول بردار و مابقی آن حرام است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: در قیامت جواب خدا را چه می‌دهید که ان‌شاءالله در همین دنیا هم رسوا خواهید شد.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مسئولین باید روشن کنند که چقدر دزدیده شده و چقدر بازگردانده می‌شود چراکه مردم از این اوضاع ناراحتند و حق هم دارند. همه ما ناراحتیم. عجیب این است که گاهی گفته می‌شود همه مدیران اینجور نیستند، واقعاً خنده‌آور است. می‌خواهید همه اینطور باشند؟ یعنی ۹۵۰ نفر کم است؟

وی در ادامه به خطر تروریسم اشاره کرد و افزود: دنیا بداند و البته می‌داند که تروریسم نتیجه پرورش تروریسم‌ها توسط آمریکا، صهیونیست و انگلیس است. آنها این پدیده را به وجود آورده‌اند. اصولا ریشه جنگ و ناامنی در منطقه و جهان قدرت‌های استکباری و در راس آنها آمریکا است. آنها می‌خواهند مساله فلسطین فراموش شده و رژیم صهیونیستی نفس راحتی بکشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: ائتلافی هم که آمریکا می‌گوید علیه داعش درست کرده دروغ است و یک حرکت دروغین سعودی است چون آنها خودشان اینها را به وجود آورده و دوست دارند باشند. نان آنها در این جنگ‌هاست. با حمایت مالی، تسلیحاتی و درآمدهای نامشروع نفتی افرادی را از مناطق مختلف به سوریه و عراق آورده‌اند تا در آنجا برادرکشی و ناامنی به وجود بیاورند. امیدواریم دنیا ان‌شاءالله بیدار شود و قیامی علیه آمریکا و استکبار در دنیا به وجود بیاید تا عمرشان سرآید.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌ اول این هفته نماز جمعه تهران نیز همگان را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: ان‌شاءالله تقرب به دست آمده در ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم و آنچه به دست آوردیم را حفظ کنیم.

وی افزود: غارتگران بیت‌المال نیز غارت می‌کنند و متوجه نیستند شیطان آنها را زینت کرده و خداوند ان‌شاءالله همه ما را از این گول خوردن‌ها حفظ کند.

نمازگزاران در میان خطبه‌های نماز جمعه شعارهایی همچون غارتگر بیت‌المال اعدام باید گردد، سرمی‌دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.