از سوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر و آدرس مسیرهای ممنوعه و پارکینگ‌های اطراف مصلی اعلام شد.

نماز عید سعید فطر 5تیر1396

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، درباره تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه ازساعت 4 صبح روز عید فطر در معابر محدوده، ممنوع خواهد بود. این محدوده شامل خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان شهید علی‌اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی و خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلای امام خمینی(ره) است.

سردار مهماندار در همین رابطه اضافه کرد: همچنین طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل خیابان شهید صابونچی و خیابان شهید قنبرزاده، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت از تقاطع کردستان تا محدوده مصلای امام خمینی(ره)، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سیدخندان نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شود و برای خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری نیز محدودیت تردد وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره محدودیت توقف این روز نیز اظهار داشت: از ساعت 24 شب قبل از مراسم توقف کلیه وسایط نقلیه در برخی محدوده‌ها ممنوع و پاکسازی کامل انجام خواهد شد. این محدوده‌ها شامل طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا شهید حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا پل سید خندان در هر دو مسیر، طول خیابان شهید قنبرزاده در حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر و طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی است.

وی در این رابطه افزود: همچنین طول خیابان میرعماد در حدفاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، طول خیابان شهید مفتح در حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری(به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه شهید مدرس، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حدفاصل شهید قنبرزاده تا عشق‌یار (به استثنای موتورسیکلت‌ها)، محدوده ضلع غربی میدان هفت‌تیر در حد فاصل خیابان زهره و خیابان قائم مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری در حد فاصل بزرگراه شهید مدرس تا خیابان سهروردی مشمول این محدودیت‌ها می‌شود.

سردار مهماندار درباره مسیرهای پیش‌بینی شده برای استقرار و فعالیت تاکسی‌های ون گفت: مسیر شماره یک شامل پارکینگ مجموعه چهل سرا -ورودی اصلی مصلی است که مسیر رفت از خیابان شهید نقدی، شهید علی اکبری، شهیدبهشتی تا مصلی و مسیر برگشت از مصلی، خیابان شهید مفتح و خیابان شهید نقدی خواهد بود. مسیر شماره دو از تقاطع خیابان سهروردی- شهید بهشتی تا میدان تختی به‌صورت رفت و برگشت است و در صورت انسداد محور از زیر پل شریعتی، خودروهای ون باید در زیر پل سید خندان دپو شوند. مسیر سوم از میدان هفت‌تیر به سمت شمال، بزرگراه شهید مدرس، ضلع شمال مصلی به‌صورت رفت و برگشت از طریق خیابان شهید قنبرزاده، خیابان شهید مفتح و میدان هفت‌تیر خواهد بود.

وی در همین رابطه افزود: مسیرهای چهارم و پنجم از پارکینگ‌های بیهقی و بنیاد مستضعفان تا مصلای امام خمینی(ره) است که مسیر رفت از خیابان آفریقا، میدان آرژانتین، بزرگراه رسالت تا ضلع شمالی مصلی و مسیر برگشت از ضلع شمالی مصلی، خیابان شهید قنبرزاده، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر تا پارکینگ بیهقی و بنیاد مستضعفان خواهد بود. مسیر ششم نیز از زیر پل سیدخندان جهت حرکت از سهروردی به سمت جنوب، در خیابان خرمشهر به سمت غرب تقاطع شهید قنبرزاده به‌صورت رفت و برگشت از زیر پل سیدخندان است.

سردار مهماندار درباره سایر مسیرهای پیش‌بینی شده اظهار داشت: مسیر هفتم جهت رفت از پل شهید حقانی – رسالت به جنوب و در برگشت از طریق دوربرگردان قبل از تونل رسالت در مسیر بزرگراه شهید حقانی به سمت شمال ادامه خواهد یافت. مسیر شماره هشت جهت استفاده از پارکینگ شماره یک، در جهت رفت از ابتدای بزرگراه همت به جنوب تا انتهای بزرگراه رسالت و مسیر برگشت همانند مسیر رفت به‌صورت بالعکس خواهد بود. مسیر شماره نُه در صورت تکمیل پارکینگ شماره یک و اعمال محدودیت ترافیکی، در جهت رفت از طریق بزرگراه شهید همت به سمت شرق وارد بزرگراه شهید حقانی به سمت جنوب شده و همانند مسیر شماره پنج نسبت به جابه‌جایی نمازگزاران اقدام خواهند نمود. مسیر دهم نیز طول خیابان خرمشهر و هویزه حد فاصل خیابان سهروردی تا خیابان شهید صابونچی و بالعکس در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: محل استقرار تاکسی‌های ون، ویژه جابه‌جایی گمشدگان در پارکینگ مجموعه چهل سرا واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح است. همچنین محل‌های پیش‌بینی شده جهت توقف موتورسیکلت‌های نمازگزاران شامل طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی، حد فاصل خیابان شهیدصابونچی و شهید قنبرزاده است. پارکینگ مجموعه چهل سرا واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح نیز جهت انتقال خودروهای پاکسازی شده پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.