مراسم شب‌های نورانی از چهارم ماه مبارک رمضان تا هجدهم این ماه از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. در شب دوم این برنامه(دوشنبه ۳۱اردیبهشت)، استاد و داور بین‌المللی قرآن کریم، احمد ابوالقاسمی به تلاوت قرآن می‌پردازد.

ماه و مناره

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، به مانند سال‌های گذشته، طی ایام پربرکت ماه رمضان، نمایشگاه‌ها و ویژه برنامه‌های متنوعی در مصلی برپا خواهد بود.

مراسم شب‌های نورانی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان تا ۱۳ خرداد مطابق با هجدهم ماه مبارک به مدت ۱۵روز، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه شب‌های نورانی در دو بخش اذان‌گاهی و محفل انس با قرآن برگزار می‌شود. در بخش اذان‌گاهی از پیش اذان مغرب، کرسی تلاوت قرآن و اذان با حضور قاریان ممتاز برگزار می‌شود و اقامه نماز پایان‌بخش آن است. همچنین بخش دوم این مراسم از ساعت ۲۱:۴۵، شامل محفل انس با قرآن با حضور قاریان جوان و بین‌المللی، مسابقه قرآنی و اهدای جوایز، حضور حافظان نوجوان قرآن کریم، تواشیح‌خوانی و نیز مناجات و مدیحه سرایی است. طی این برنامه از سخنرانی کارشناسان قرآنی استفاده خواهد شد.

در شب دوم برنامه شب‌های نورانی (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ـ ۵رمضان الکریم)، در بخش اذان‌گاهی، استاد و داور بین‌المللی قرآن کریم، احمد ابوالقاسمی به تلاوت قرآن و اجرای اذان می‌پردازد.

بخش دوم برنامه از ساعت ۲۱:۴۵، با تلاوت قاری جوان و ممتاز، محسن قاسمی آغاز خواهد شد و سپس علی فیضی حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه (نابغه نوجوان قرآنی و رتبه اول حفظ مسابقات کشوری زیر ۱۶ سال ۱۳۹۴) به اجرا خواهد پرداخت.  

طی ۵ شب اول این مراسم (۳خرداد ـ هشتم رمضان)، استاد ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن کریم سخنرانی خواهد کرد.

گروه تواشیح «طوبی» مهمان شب دوم برنامه شب‌های نورانی بوده و همخوانی و مدیحه‌سرایی می‌نمایند. در پایان این مراسم نیز حاج احمد زین‌العابدین قاری قرآن و مداح اهل بیت به مناجات‌خوانی می‌پردازد.

همچنین در حین برگزاری این مراسم، سوال‌های قرآنی نیز پرسیده می‌شود و به ۵ نفر جوایزی اهدا خواهد شد. در پایان نیز به قید قرعه از ۵ نفر از حاضران در برنامه با هدایایی تقدیر به عمل می‌آید.

همزمان با این برنامه،  مصلای امام خمینی(ره) میزبان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز است. نمایشگاه قرآن تا ۱۴ خرداد (۴تا۱۹ ماه مبارک رمضان)  از ساعت ۱۷ تا۲۴ برپا خواهد بود.

مراسم شب‌های نورانی از ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان تا ۱۳ خرداد مطابق با هجدهم ماه مبارک به مدت ۱۵شب، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.