به گزارش مهر، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آیه‌ای از قرآن که به قیام امام زمان(عج) اشاره می‌کند، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید ما در آینده نشان خواهیم داد حوادثی که در آفاق رخ می دهد. این آیه در توضیح مفسرین می‌گوید چه حوادثی رخ می‌دهد و چگونه شکسته خواهد شد.

نماز جمعه ۲۲ مرداد در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی

وی افزود: این حوادث چیزهایی است که ما امروز در دنیا مشاهده می‌کنیم. این ناامنی‌ها، ظلم‌ها، جنایت‌ها، تزویر و مکرها و استثمارها حوادثی است که در دنیا رخ داده ولی همین حوادث را خداوند خواهد شکست و شکستن این حوادث بدست حضرت ولی عصر(عج) اوج این مسئله است اما ما از این دست حادثه‌ها در طول تاریخ داشته‌ایم که به دست انبیا شکسته شدند.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: این حوادث یک واقعیت و حقیقتی است که ما امروز در دنیا مشاهده می‌کنیم و اوج شکستن آن در دوران ظهور امام زمان(عج) است. حضرت ولی عصر(عج) تمام نقشه‌های دشمنان را برهم خواهد ریخت.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در دوران حاضر گفت: امروز آنها می‌گویند ما خادم الحرمین هستیم اما همین آل سعود در گذشته و امروز بلاهای زیادی در نقاب خادم الحرمینی بر سر دنیا آورده است. البته خداوند نقاب آنها را باز کرد و چهره آنها را نشان داد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز ببینید آل سعود در یمن چه کارهایی انجام می‌دهد و داعش را چگونه تربیت و تقویت می‌کند؟ آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند دنیای اسلام را با پول آل سعود از بین ببرند. امروز وضعیت دنیا را می توانید در وضعیت کشورهایی همچون فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، سوریه و عراق مشاهده کنید اما قرآن مژده و بشاراتی داده است که حقیقت برای همگان آشکار خواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: ای کاش دنیای اسلام هم مانند شیعه به امام عصر(عج) توجه می‌کرد البته تمام اسلام به قیام حضرت ولی عصر(عج) معتقدند اما این اعتقاد که امام زمان(عج) حاضر است، بدنیا آمده و نقشه‌های دشمن را رصد می‌کند و اوضاع جهان را می‌بیند تنها مختص شیعیان است. برخی از علمای اهل سنت نیز با شیعه در این اعتقاد هماهنگ و همفکر هستند.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما بواسطه اعتقاد به مسئله مهدویت و امام عصر(عج) و ولایت فقیه تبدیل به یک جزیره امن در میان بلاد اسلامی شده است. ای کاش تمام دنیای اسلام انتظار ظهور امام زمان (عج) را داشتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: من به جهان اسلام توصیه می‌کنم که به روایات دقت و توجه کنند و مسئله انتظار ظهور را در نمازهای جمعه و مساجد خود مطرح کنند و دل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان را به آینده مطمئن و امیدوار کنند.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: اگر مردم حجاز اعتقاد به ظهور داشتند آل سعود نمی‌توانست بر آنها حکومت کند اما وقتی این اعتقادات در میان آنان وجود ندارد چنین می‌شود که یک سری افراد جانی بر ملت‌های مسلمان حکومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام باید به سمت مسئله انتظار ظهور برود، اظهار کرد: بحمدالله کشور ما و شیعیان به این مسئله معتقد هستند. باید کاری کرد که بیگانه نتواند بر انسان مسلط شود.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری به دستگاه‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از شاهرگ های کشور است یعنی نباید ملت مسلمان فقیر باشد بلکه باید غنی باشند. ما در اقتصاد مقاومتی باید از اسراف و تبذیر بپذیریم چراکه این اقتصاد با اسراف قابل تحقق نیست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن در خصوص اسراف افزود: طبق آیه قرآن کسانی اسراف می‌ورزند برادران شیطان هستند. این خیلی تاسف بار است که مردم ایران ۵ برابر سرانه دنیا مصرف نان دارند البته این آمار به معنای آن نیست که مردم ما نان بیشتری نسبت به سایر نقاط دنیا مصرف می‌کنند بلکه این نشان می‌دهد که نان در کشور ما به مقدار زیادی دور ریخته می‌شود؛ این تبذیر است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به میزان مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: مسئولین مرتبط با صنعت برق به مردم توصیه می کنند که در زمان‌های پیک مصرف مردم کمتر از وسائل برقی استفاده کنند اما در زمان‌هایی که پیک مصرف هم نیست نباید اسرافی در این زمینه توسط جامعه انجام شود. امروز تولید و توزیع برق میلیاردها هزینه می‌برد. چرا باید مصرف برق ما ۳ برابر مصرف سرانه دنیا باشد؟

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: من به یکی از مسئولین گفتم شما از مردم خواهش می‌کنید که در مصرف برق صرفه جویی کنند اما قرآن می‌گوید آنهایی که اسراف و تبذیر می‌کنند برادران شیطان هستند. امروز دولت باید به این آمارها توجه داشته باشد و صدا و سیمای ما نیز باید این آمارها را اعلام کند و مجلس شورای اسلامی هم باید در مسئله قیمت گذاری‌ها این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم ما بتوانیم جامعه‌ای رشید و قوی باشیم و بتوانیم در مقابل دنیا با اقتصاد سالم، اخلاق سالم و سیاست درست بایستیم؛ آن سیاستی که اسلام می‌گوید. ما باید در مسائل سیاسی، اقتصادی و اخلاقی به درستی حرکت کنیم و دانشگاه‌ها و نسل جوان نیز باید در این مسیر قدم بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.