از نشانه‌های وجود رضایتمندی و نکات قابل تامل برگزاری سی‌و یکمین دوره نمایشگاه کتاب، حضور پررنگ خانواده‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی در مصلای امام خمینی(ره) بود.

دانش آموزان در نمایشگاه کتاب 97

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)،  در این رابطه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:  ۸۴ هزار دانش آموز و معلم از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کردند.

رمضانی اظهار داشت: دانش‌آموزان در قالب اردوهای بازدیدی یک روزه در گروه های سنی مختلف از تمام دوره‌های تحصیلی در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کردند.  
وی با اشاره به اینکه امسال بن کتاب در مدارس توزیع شده است، افزود: دانش آموزان و معلمان در نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال گذشته شور و نشاط خوبی داشتند. در این بازدید ۴ هزار نفر از فرهنگیان هدایت دانش ‌آموزان دختر و پسر را طبق برنامه ریزی انجام شده بر عهده داشتند.  

در این زمینه قرار گرفتن ۳ پایانه در ۲ ایستگاه مصلای امام خمینی(ره) و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی، همچنین انجام هماهنگی‌های لازم برای خدمات ویژه مترو در ساعت های پیک شلوغی، سبب شد دسترسی مناسبتری نسبت به ادوار گذشته نمایشگاه کتاب، برای حضور مردم فراهم آید. که این امر حضور بهتر مردم را سبب شد.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، این نمایشگاه پرمخاطب‌ترین و از نظر گستردگی دومین نمایشگاه در دنیا است. همچنین استقبال مردم از نمایشگاه کتاب امسال رشد قابل توجه ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

نمایشگاه کتاب سی‌ویکم از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت۹۷ با حضور­ حدود ۲۱۰۰ ناشر داخلی و ۵۵۰ ناشر خارجی با بیش از ۵۰۰هزار عنوان کتاب، و حضور حدود ۵۳ کشور از جمله هیأت‌های صربستان به عنوان میهمان ویژه و تونس به عنوان شهر میهمان، در فضایی بالغ بر  ۱۳۰ هزار مترمربع برگزار شد. امسال ۷۵ درصد فضای نمایشگاه، در سالن‌های دائمی و مسقف برپا شد که این میزان ۲ برابر آخرین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.