قائم مقام نمایشگاه کتاب با اشاره به شکسته شدن رکورد بازدید مردم از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: بررسی‌ها، افزایش قابل توجه رضایتمندی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را نسبت به شهر آفتاب و دوره‌های گذشته نمایشگاه، نشان می‌دهد.

روز نهم نمایشگاه کتاب97- آخر هفته

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، محسن جوادی رئیس نمایشگاه کتاب تهران در این نشست در سخنانی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران آمارهای خوبی به جهت اضافه شدن جمعیت و افزایش فروش برای ما داشته است. همچنین در بعد بین المللی، مبادله رایت و آشنایی نویسندگان ایرانی و خارجی بایکدیگر شاهد موفقیت‌هایی بودیم. اینها نکته‌های مثبت بازگشت به مصلی است اما مواردی مثل فشردگی نشر عمومی در فضای محدود که رفت و آمد را سخت می‌کند از نکات دیگری است که باید فکری برای آن کنیم.  

در این زمینه امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه، درباره جایگاه نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرمخاطب‌ترین نمایشگاه در دنیا است و از نظر گستردگی دومین نمایشگاه. امسال حدود ۵۳ کشور در نمایشگاه حضور داشتند.

وی درباره آمار بازدیدکنندگان این دوره بیان کرد: به دلیل عدم بلیت فروشی و نداشتن آمار دقیق رسمی اعداد و رقم اعلام نمی‌کنیم اما نمایشگاه امسال شاهد رشد قابل توجه جمعیت، تا ۲۰ درصد بود. در برخی روزها و ساعت‌ها حتی رکورد دوره‌های گذشته نمایشگاه نیز شکسته شد به عنوان مثال در ۴ ساعت ابتدایی پنجشنبه آمارها حضور ۳۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهند اگر چه صرف بازدید نشان موفقیت نمایشگاه نیست و ما به رضایتمندی اهمیت می‌دهیم.  بررسی‌های ما در این حوزه نشان می‌دهد افزایش قابل توجه رضایتمندی بازدیدکنندگان نسبت به شهر آفتاب و دوره‌های گذشته برگزاری در مصلی، را شاهد هستیم.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مردم در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران، بیان داشت: نمایشگاه کتاب تهران از نظر تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است. نمایشگاه کتاب مهمترین اتفاق مردمی است که در عرصه فرهنگ رخ می‌دهد. در هیچ فضای دیگری در این سرزمین و مرز و بوم نمی توان چنین تجمعی را مشاهده کرد، این که در دو روز گذشته براساس آمار جمعیت‌شناسی ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب بازدید داشته‌اند، در حالی که زمانی یک بازی دربی رخ می‌دهد فضای استادیوم ۱۰۰ هزار نفری چنین تجمعی را تجربه می‌کند. با توجه به شرایط خاصی که مردم ما دارند حضور این تعداد در نمایشگاه کتاب مایه مباهات است.    

نمایشگاه کتاب سی‌ویکم از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت۹۷ با حضور­ حدود ۲۱۰۰ ناشر داخلی و ۵۵۰ ناشر خارجی با بیش از ۵۰۰هزار عنوان کتاب، و حضور حدود ۵۳ کشور از جمله هیأت‌های صربستان به عنوان میهمان ویژه و تونس به عنوان شهر میهمان، در فضایی بالغ بر  ۱۳۰ هزار مترمربع برگزار شد. امسال ۷۵ درصد فضای نمایشگاه، در سالن‌های دائمی و مسقف برپا شد که این میزان ۲ برابر آخرین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.