مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش تعداد اعزام قطارها در خطوط یک و سه مترو، ویژه نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

مترو نمایشگاه کتاب- مترو شهید بهشتی - کراپ‌شده

محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران با استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روبرو شده است. متروی تهران این آمادگی را دارد که تا روز پایانی برگزاری نمایشگاه، خدمات حداکثری به بازدید کنندگان ارائه نماید.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت جابجایی خطوط یک و سه متروی تهران به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: قرار گرفتن ۲ ایستگاه مصلای امام خمینی(ره) و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی سبب شده تا بهترین راه برای دسترسی به نمایشگاه کتاب، استفاده از مترو باشد.

محمدیان در خصوص تسهیلات متروی تهران و میزان جابجایی مسافر توسط این ناوگان در روزهای نخست برگزاری نمایشگاه کتاب، با تشریح عملکرد روزانه ۱۶ ساعتی مترو تهران بیان داشت: از ۲ ایستگاه مترو مصلی و شهید بهشتی، تنها در ۳روز نخست برگزاری نمایشگاه ۴۳۵ هزار و ۹۳۳ سفر انجام شده است.

مدیر ارتباطات متروی تهران، درباره فعالیت مترو در روز تعطیل چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روز آغازین نمایشگاه اظهار داشت: میزان حرکت قطارها در خط یک مترو از ۳۸۶حرکت به ۴۱۰حرکت(۲۴ اعزام ویژه) و در خط سه از ۲۲۲ حرکت به ۲۳۸ حرکت(۱۶ اعزام ویژه) ارتقا داده شد.
فاصله حرکت قطارها در این روز، در خط یک، ۹ ثانیه کاهش و در خط سه، ۱۷ ثانیه کاهش یافته است.

وی در خصوص تسهیلات متروی تهران در روز پنجشنبه، دومین روز فعالیت نمایشگاه کتاب ادامه داد: میزان اعزام قطارها در این روز در خط یک مترو با اضافه شدن۴۰ اعزام قطار، به ۳۹۰ حرکت ارتقا یافت. به همین سیاق خط سه مترو نیز با اضافه شدن ۱۶ اعزام ویژه، به ۲۳۸ حرکت افزایش یافت.
فاصله حرکت قطارها در این روز، در خط یک و سه، میانگین ۱۷ ثانیه کاهش یافته است.

محمدیان با اشاره به اضافه شدن مجموعا ۱۲۴ حرکت ویژه به برنامه عادی اعزام قطارها در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، بیان داشت: در این روز حرکت‌های خط یک از ۲۵۹ قطار معمول، با اعزام ۷۴ حرکت ویژه و رشد ۲۸ درصدی، به ۳۳۳ حرکت و خط سه هم از ۱۶۴ حرکت معمول، با اعزام ۵۰ قطار ویژه و رشد ۳۰ درصدی، به ۲۱۴ حرکت رسید.
فاصله حرکت قطارها در روز تعطیل جمعه، در خط یک، میانگین با ۵۰ ثانیه کاهش به ۲دقیقه و ۵۲ ثانیه و در خط سه با ۸۲ ثانیه کاهش به ۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه رسیده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در فضاهای رواق شرق و غرب، شبستان و صحن اصلی مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.