مراسم یادواره شهدای مدافع حرم یگان فاتحین عصر امروز چهارشنبه، ۱ آذرماه، در مصلای امام خمینی (ره) برگزارشد.

یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین

در این مراسم فرماندهان ارشد لشگری و کشوری همچون امیر حاتمی وزیر دفاع، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، نجفی شهردار تهران، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در این مراسم اظهار داشت: شهدای عزیز ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن مدافعان حرم ولایت و امامت هستند.
وی افزود: شهدای مدافع حرم ثابت کردند در هر لحظه‌ای فریاد «هیهات من‌الذله» در این کشور وجود دارد و دشمن اگر لحظه‌ای فکر خام به سر خود راه دهد، پاسخ محکم در یافت می‌کند؛ شهدا متعلق به قشر خاصی نیستند.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: دوره‌ی بزن در رویی تمام شده است و سردار سلیمانی این را ثابت کرد. در عرصه هوا و فضا هم ما قول شرف می‌دهیم که این امر ثابت شود؛ این کشور صاحب دارد و پا گذاشتن در این کشور بدون هرگونه مماشات سیاسی، مصادف با مرگ قطعی دشمن خواهد بود.
وی اضافه کرد: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت این کشور است و ما در صورت تجاوز، این کشور را به قتل‌گاه دشمن تبدیل می‌کنیم.

همچنین امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت در برابر گروه تروریستی داعش اظهار داشت: مراحل بعدی کار ادامه دارد. تا دشمن هست، کار و جهاد و مبارزه هم ادامه دارد. ما به عبرت‌ها و آموزه‌ها و درس‌های این کار می‌نگریم و ادامه می‌دهیم.
وی گفت: گروه داعش اولین نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود. امروز برای همه روشن است که ما با توطئه‌ای بزرگ مواجه بودیم و خدا را شکر توانستیم آن را شکست دهیم و این یک آموزه حائز اهمیت است.


وزیر دفاع افزود: آن‌هایی که این توطئه را طراحی کرده بودند، باور نمی‌کردند که اولا این توطئه کشف شود و ثانیاً اینکه محور مقاومت بتواند در برابر آن قرار بگیرد. آمریکایی‌ها می‌گفتند براندازی این جریان ۲۰ تا ۴۰ سال زمان می‌برد. اما به لطف الهی و به برکت خون جوانان و تدابیر حکیمانه و داعیانه رهبر معظم انقلاب، جوانان از همه جا بسیج شدند و در مدتی کم، طومار این جریان نابود شد.


سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش گفت: پیروزی‌های شگفت‌انگیز و فراتر از حد تصور را تبریک عرض می‌کنم. در این لحظات، یکی دیگر از نشانه‌های درخشان نصرت الهی بر جبین رزمندگان مقاومت اسلامی در اقصا نقاط جهان نقش بسته است.
سلامی افزود: منطقه امروز محل دفن سیاست‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس و متحدانشان شده است و پرچم استکبار و ایادی فریب‌خورده آنان به زیر کشیده شد و همچنین جهان این روزها شاهد پرتوافشانی خورشید اسلام در مرکز عالم بود.

وی با اشاره به اینکه ما امروزه شاهد درخشش دوباره شهیدان در میدان هستیم تصریح کرد: این‌ها نشانه‌ای زیبا و جذابی از به ثمر نشستن خون پاک شهیدان مدافع حرم در زودترین زمان ممکن است.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شما عزیزانتان را تقدیم خداوند کردید و آن‌ها را برای دفاع از حریم آل‌الله به میدان‌های دور دست فرستادید. شکیبایی و نجابت و حمایت شما عامل اصلی رشد روح جهاد و شهادت در کالبد جامعه اسلامی است.


محمدعلی نجفی شهردار تهران هم که در مراسم حضور داشت، مصلی را معطر به عطر شهدای انقلاب به‌ویژه شهدای جبهه مقاومت، شهدای فاطمیون و خانواده‌های خانواده‌های ایشان دانست و گفت: من در این مراسم نه برای سخنرانی، بلکه برای تنفس در این فضای معنوی و استشمام این عطر حاضر شده‌ام.
شهردار تهران جریان داعش را به عنوان جریان شرک و فسادآلود و وابسته به استکبار جهانی معرفی کرد و گفت: ما به این جا آمده‌ایم تا یادآور فداکاری‌های مردان خدا باشیم که برای عزت اسلام، عزیزترین سرمایه یعنی جانشان را فدا کرده‌اند.


نجفی شهدا را مایه بزرگی ایران اسلامی خواند و اضافه کرد: ما از شهدا به بزرگی یاد می‌کنیم چرا که مایه بزرگی اسلام شدند و اجازه ندادند که عوامل استکبار بتوانند به ملت اسلامی نفوذ کنند و آسیب وارد سازند.
وی مردمی بودن شهدا را بارزترین شاخصه آن‌ها دانست و یادآور شد: شهدا در یک چیز مشترک بودند و آن شاخصه «مردمی بودن» آن‌ها بود. شهدا جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه این مشترکات به واسطه اعتقاد آن‌ها به خداوند احد و واحد بود.
وی خاطرنشان کرد: شهیدحججی یک نفر نبود بلکه یک جریان بود؛ جریانی که در دل تاریخ جاری است. ما مطمئن هستیم تا زمانی که این جریان ادامه دارد، دنیای اسلام و جامعه مسلمین و هر گزندی که دنیای استکبار بخواهد وارد کند، مصون خواهد بود.

در این مراسم که در شبستان مصلای امام خمینی(ره) و همزمان با پایان کار داعش در عراق و سوریه برپا شده بود، گروه تواشیح محمدرسول الله(ص)، گروه سرود نسیم قدر و صابرخراسانی قطعاتی را برای حاضران در رسای شهدای مدافع حرم اجرا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.