استاد ومفسر قرآن کریم با بیان این که یقیناً حیات امت اسلامی به کتاب الهی متصل است، اظهار کرد: مرگ امت نیز به دلیل جدایی از کتاب خدا رخ می دهد. در سوره انفال می خوانیم « استجیبوا بالله» فعل امر «استجیبوا» دلالت بر وجوب می کند یعنی بر تمام مردان و زنان امت واجب است که دعوت خدا و پیامبر خدا را اجابت کنند چرا که این امر سبب زنده شدن آنها می‌شود.

شیخ حسین انصاریان

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی (ره)،   حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان عصر روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از فعالان برجسته قرآنی در نخستین روز برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در مصلای تهران برگزار شد با بیان این که یقیناً حیات امت متصل به کتاب خدا است، اظهار کرد: خداوند متعال و پیامبر عظیم الشان اسلام با قرآن مجید امت را زنده می کنند. کتاب خدا، حیات امت است و این کتاب سبب خیر دنیا و آخرت می‌شود. برای زنده ماندن امت لازم است به سه حقیقت قرآن یعنی قرائت، تلاوت و عمل به آن توجه کنیم.

وی افزود: در روایات اسلامی وارد شده است که اگر می‌توانید در روز حداقل بیست آیه و یا اگر توان بیشتری دارید ۵۰ آیه را بخوانید. روخوانی قرآن سبب می‌شود که تعلیم قرآنی در جامعه افزایش پیدا کند.

این استاد و مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: این سه وظیفه یعنی قرائت، فهم و عمل را باید با خلوص نیت انجام بدهیم و تا پایان عمر مفاهیم قرآن پیوسته در قلب ما طلوع کند این کتاب زیباترین کلام است که در تمام عالم هستی وجود دارد و رساترین موعظه ها نیز در آیات قرآنی وجود دارد، لذا باید آیات کتاب الهی را بفهمیم چرا که قرآن بهار دلها ست.

شیخ حسین انصاریان در ادامه با بیان این مطلب که برای شفای بیماری های باطنی نیز باید از قرآن کمک بگیریم عنوان کرد: بیماری هایی همچون حسد، کبر، بخل، نفاق، کینه و ... با قرآن معالجه می‌شود. راست ترین و وحدت آفرین ترین داستانهای عبرت آموز در قرآن مجید وجود دارد. قبل از رسول خدا امتی که در سرزمین حجاز زندگی می‌کردند امت جاهلی بودند که قرآن زمینه ساز نورانی شدن امت را فراهم کرد.

وی همچنین افزود: در روزگار کنونی باید به قرآن اهمیت زیادی داده شود در روزگاری که جوانان را به دریای فساد وارد کردند بیش از دیروز نیازمند پرورش مفاهیم قرآنی هستیم. وظیفه ای که برعهده پدران، مادران و اولیای مدارس است آموزش قرآن به خانواده و نسل جدید است.

این استاد قرآنی در ادامه با توصیه ای به جوانان خاطرنشان کرد: به حق و حقانیت قرآن سوگند که من به این نتیجه رسیده ام که هرکس تمام خیر دنیا و آخرت را می خواهد باید تمام رشته های زندگی خود را با قرآن هماهنگ کند. امام صادق(ع) تعبیری دارند که می فرمایند: قرآن همانند شاقول بنایی است که همیشه باید همراهش باشد.

وی ادامه داد: خودتان را به آیات قرآن عرضه کنید و ببیند چقدر اعمال شما با قرآن هماهنگ است و اگر اینگونه نبود در رفتار خود تغییر ایجاد کنید و سبب شادی شیطان نشوید و برای فهم قرآن باید به خانه ای مراجعه کنیم که قرآن در آن نازل شده است یعنی خانه اهل بیت(ع) که منبع علم و عدل هستند.

حجت الاسلام انصاریان در پایان، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را تبریک گفته و از دستاندارکاران این رویداد قرآنی تشکر کرد و گفت: آنها پاداشی بیش از عمل خود خواهند گرفت و امیدواریم شاهد تداوم اینگونه برنامه‌ها در سراسر کشور باشیم.

در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه از حاج شیخ حسین انصاریان و نشریه رایحه ویژه استاد انصاریان به پاس فعالیت و خدمت در عرصه قرآنی تجلیل و رونمایی شد.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.