شهروندان تهرانی شامگاه دوشنبه همزمان با اولین شب از لیالی قدر با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شب را با دعا و نیایش سپری کرده و ضمن طلب مغفرت و آمرزش، از خداوند بهترین تقدیرها را برای خود طلب کردند.

مصلای تهران در شب های قدر، سراسر نور و معنویت

در این مراسم خانواده های تهرانی حضور چشمگیری داشته و در فضای باز مصلا در کنار یکدیگر شب قدر را احیا کردند.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان به ویژه گروههای دانشجوی در آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصلای تهران بسیار چشمگیر بود.

تعدادی از شهروندان تهرانی شرکت کننده در آیین معنوی شب های قدر مصلای امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که چند سالی است که در مراسم احیای شب های قدر در مصلای تهران شرکت می کنند.

خانم سوهانکی که به همراه همسر و فرزند خردسالش شب قدر را در مصلا سپری می کرد با بیان اینکه این آیین در مصلای تهران از شکوه خاصی برخوردار است گفت: روح معنوی حاکم بر این مکان که شاید از معماری و سبک ساخت نشات گرفته باشد، موجب می شود که هر ساله شب های قدر در مصلا حضور یابیم.

دانشجوی جوانی نیز در حالیکه برای ظهور حضرت قائم(عج) دعا می کرد افزود: امیدوارم همه جوانان ایران اسلامی از سلامتی برخوردار بوده و به آرزوهای خود دست یابند.

وی گفت: من امشب از خداوند برای همه جوانان عاقبتی نیک می خواهم و امیدوارم مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان هرچه زودتر رفع شود و جوانان به آسانی ازدواج کنند.

آقای میانسالی نیز برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور آروزی موفقیت کرد و گفت: تیم مذاکره کننده کشور در طول سال های گذشته زحمات فراوانی کشیده است و باید مردم بزودی نتیجه زحمات فرزندان خود را ببینند.

خانم دانشجویی حضور در مصلای تهران را خاطره انگیز توصیف کرد و گفت: تمهیدات برگزار کنندگان برای حضور مردم از ورودی خیابان شهید بهشتی تا شبستان مصلا مناسب بود و تاکسی هایی برای جابجایی روزه داران در نظر گرفته شده بودند.

وی وجود مخازن آب و امکاناتی از جمله کتاب های ادعیه را از دیگر تمهیدات در مصلای تهران عنوان کرد و گفت: با حضور جمعیت زیاد شرکت کننده در مراسم شب قدر، شهروندان در مصلا با هیچ مشکلی روبرو نبودند که این موضوع نشان از تدبیر برگزار کنندگان مراسم داشت.

مصلای تهران در راستای کارکردهای فرهنگی این مجموعه برنامه شب های قدر را در کنار سایر فعالیت های فرهنگی خود در ایام ماه مبارک رمضان برگزار کرد؛ در این مراسم مرتضی طاهری مداحی و نوحه سرایی کرده و حجت الاسلام محمد محمدیان به ایراد سخن پرداخت.

مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان شهید بهشتی، از شرق به خیابان شهید قنبرزاده و از غرب به بزرگراه شهید مدرس دسترسی دارد.  
((روابط عمومی مصلی امام خمینی (ره) ))
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.