در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با یکشنبه شب، چهاردهم تیرماه سال ۹۴، مراسم احیا با حضور گسترده مردم به همراه خانواده هایشان در مجموعه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

برنامه شب اول از لیالی قدر در حالی برگزار شد که در آن اقشار مختلف مردم مسلمان تهران با حضور گسترده به همراه خانواده هایشان در شبستان و صحن مرکزی مصلی شور و حال خاصی ایجاد کرده بودند.

مراسم شب اول راس ساعت ۲۲ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی غلام نژاد شروع شد و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط آقایان علیرضا سبحانی و فریدون جمشیدی و با همراهی مردم زمزمه شد. همچنین قاری بین المللی قرآن کریم، محمدرضا پورزرگری دقایقی را به تلاوت مجلسی قرآن کریم اختصاص داد و سپس مداح ارجمند حاج مرتضی طاهری به مرثیه خوانی و مناجات پرداخت.

در ساعت پایانی احیاء شب نوزدهم حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور به ایراد نکاتی پیرامون شب قدر و اهمیت آن پرداخت و در نهایت با به سر گرفتن قرآن مراسم شب اول احیا این مجموعه عبادی- فرهنگی در ساعت ۲:۳۰ بامداد پایان یافت.

لازم به ذکر است که مراسم شب های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز با قرائت قرآن، مرثیه خوانی حاج مرتضی طاهری و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در شب بیست و یکم و حجت الاسلاموالمسلمین پناهیان در شب بیست و سوم در این مجموعه از ساعت ۲۲ برقرار خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.