نخستین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون کشور با حضور هزار شرکت تعاونی و به همت اتاق تعاون ایران و وزارت تعاون در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون

سرپرست دفتر توسعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: هر سال هفته تعاون را از نیمه دوم شهریور آغاز می‌کنیم و امسال نیز که به سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت مزین گشته برگزاری این نمایشگاه ملی را در دستور کار قرار دادیم

وی با اشاره به حضور هزار شرکت تعاونی از سراسر کشور گفت: از کشورهای ترکیه، لبنان، عراق، افغانستان و زیمباوه برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده و غرفه‌های اختصاصی نیز به آنها داده شده است.

باباخانلو همچنین از حضور مقامات اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA)، سازمان جهانی کار (ILO) و UNDP در این نمایشگاه خبر داد.

به گفته وی این نمایشگاه در قالب عرضه محدود کالا و عقد قرارداد خواهد بود و فروش بازارچه ای مدنظر ما نیست.

سرپرست دفتر توسعه وزارت تعاون تصریح کرد: در دور جدید مدیریت تعاونی ها برای توسعه بخش تعاون هفت راهبرد در نظر گرفته شده است که سه راهبرد از راهبردهای هفت‌گانه بحث ترویج فرهنگ تعاون، تعاملات درون شبکه ای تعاونی ها و توسعه بازار و برندسازی است که در راستای فعالیت‌های نمایشگاهی است.

در ادامه این نشست ماشاء‌الله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران نیز برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی را یکی از ابزارهای مهم بازاریابی نوین و سنتی و محلی برای تبادل توانمندی ها و عرضه کالاهای تعاونی عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش GDP بخش تعاون در چند سال گذشته، اظهار کرد: ۲۲۰۰ میلیارد دلار از گردش مالی اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۲ به تعاون اختصاص داشته است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران افزود: تا این لحظه یک سوم فضای نمایشگاه جانمایی شده و هیچ گونه سهمیه ای برای استانها قائل نشده ایم و بر اساس نیاز استان ها تقسیم بندی غرفه ها صورت گرفته است.

عظیمی برگزاری نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون را گام موثری در جهت گسترش تعاملات درون شبکه‌ای تعاونی و آشنایی با توانمندی‌های بخش تعاون ذکر کرد و با اشاره به حضور همه گرایش های تعاونی اعم از تولیدی، خدماتی و در این نمایشگاه‌، افزود: در این نمایشگاه از هر استان چند تعاونی شرکت کرده اند و تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه شانزدهم تا نوزدهم شهریورماه از ساعت ۸ تا ۲۰ شب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.