خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های دوم نماز با تاکید بر اینکه هجوم به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به شدت محکوم است،‌ گفت:‌ مقام معظم رهبری در حمله به سفارت انگلیس فرمودند این حمله هم جرم و هم خیانت است و معلوم است که در حمله به سفارت عربستان در ایران نفوذی‌ها نقش داشته اند.

نماز جمعه ۱۸ دی در مصلی امام خمینی (ره) به امامت آیت‌الله امامی کاشانی

وی با بیان اینکه در حمله به سفارت عربستان در ایران افراد نادان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: امام صادق (ع)  می‌فرمایند از رفاقت با احمق دوری کن که می‌خواهد به تو نفع برساند اما ضرر می‌رساند و در همین راستا در حمله به سفارت عربستان گروهی پشت صحنه را رهبری می‌کردند که از خود دشمنان بودند و با این کار می‌خواستند توپ را به زمین ما بیاندازند و دستشان را بالا بگیرند و قطع مراوده کنند اما از افراد احمق نیز استفاده کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید به اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به دقت حرکت کرده و به فرمایش رهبری خیانت نکنند، خاطرنشان کرد: اقدام حمله به سفارت عربستان در ایران محکوم است و عاملان آن مجرم هستند که از روز اول دولت، قوه قضاییه و مجلس بر محکومت آن تاکید کرده و پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه عربستان به هر حال می‌خواست با ایران قطع رابطه کند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با عظمت و ارتقای علمی، اخلاقی، اجتماعی و انسجام در دنیا شناخته شده است، اما به دنبال این اقدامات کنگره آمریکا می‌خواهد برای پسابرجام مسأله‌ای درست کند. البته آن‌ها در روند برجام خیلی تلاش کردند تا به جایی نرسند، اما با پشتکار وزیر خارجه و دولت و با خون دلهایی که خوردند و به حول قوه خدا و انسجام ملت و البته رهبری داهیانه مقام معظم رهبری برجام به نتیجه رسید. اما آن‌ها می‌خواهند بعد از این را بر هم بزنند و مصوبه درست کنند تا برجام را با مشکل روبرو کنند.

امامی کاشانی با بیان اینکه از برخی کشورهای عربی و همسایه تعجب می کنم که چرا با عربستان همکاری می‌کنند در حالیکه به پول عربستان احتیاجی ندارند گفت:‌ تعجب دارم از کشورهایی که از عربستان و اسرائیل همکاری می‌کنند در حالیکه عربستان امروز به شدت منزوی شده و چهره ضد انسانی خود را به دنیا نشان داده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه عربستان می‌خواهد کنگره آمریکا را با خود هماهنگ کند، گفت:‌ می‌خواهند در کنگره مصوباتی تصویب کنند اما باید بدانند دنیا با آن‌ها همکاری نخواهد کرد و بر آن‌ها لعنت می‌فرستد که چنین جنایت می‌کنند.

امامی کاشانی تصریح کرد: با قاطعیت باید گفت که میلیاردها جمعیت روی زمین ظلم و ستمی که آمریکا، ‌ اسرائیل و عربستان انجام می‌دهند را نفرین می‌کنند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در دنیا شاهد آن هستیم در اسلام پیش‌بینی شده بود گفت: حدیثی از امام صادق (ع) داریم که در آخرالزمان فتنه‌ای در دین ایجاد می‌کنند و به نام دین حرکت می‌کنند که امروز شاهد آن هستیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر به جهان اسلام گفت: با فردی که از اسلام و قانون می‌گوید چنین برخورد می‌شود و متاسفانه این رفتار در مجامع بین‌المللی تقبیح نمی‌شود.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه در اسلام از این حرکت ها در آخرالزمان خبر داده شده است به روایات مختلفی از امام باقر (ع)  و امام صادق (ع) اشاره  کرد و گفت:‌ امروز شاهدیم که چگونه مردم دنیا غربال شده‌اند و صف‌ها مشخص شده است، چرا که در گذشته عربستان پنهان کار می‌کرد اما امروز صف حرکت آن‌ها روشن شده است و از یک طرف حادثه منا و کشتار آن همه حاجی را شاهدیم و از طرف دیگر روی کار آمدن حکامی جوان و نادان که با قصاوت قلب حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز گروه‌هایی همچون جیش السلام، نصره الاسلام، ‌داعش، جندالسلام و ... به نام اسلام در دنیا جنایت می‌کنند، تصریح کرد: امروز جنایات در نیجریه، عراق و سوریه به دست چه کسانی اتفاق می‌افتد و حقیقت این است که برنامه‌ریزی این جنایات به دست اسرائیل است و امروز طاغیان عربستان با گروهی از آل اسحاق که همه یهودیت نیستند بلکه صهیونیست هستند همدست شده و آل اسحاق یعنی همین صهیونیست که جنایات را برنامه‌ریزی می‌کند و قدرتی که آن‌ها را حمایت می‌کند نیز آمریکا است و عربستان پول آن تامین می‌کند یعنی سرمایه‌هایی که در جنایات خرج می‌شود از پول عربستان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آیه از سوره مبارکه نور گفت : امروز حکام عربستان کور شده‌اند و نمی‌بینند در یمن چه جنایاتی می‌شود و چگونه زن‌های باردار و بچه‌ها قطعه قطعه می شوند و از اقدامات خود هیچ باکی ندارند. حتی دیشت خبر دادند سفارت ایران در یمن را موشک زده اند و چشم خود را به روی سربریدن مظلومان عراق و گروگان گرفتن خانواده‌ها در سوریه و جنایات در یمن و فلسطین بسته‌اند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مردم ایران اظهار کرد: امروز این چنین علیه ایران کار می‌کنند در حالیکه این کشور با انسجام و عظمت علمی که دارد بدون شک بر حق است.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و شخص ولی فقیه بر حق هستند و این مسأله مثل آفتاب روشن است، ‌ تصریح کرد: اگر در داخل دلخوری‌هایی وجود دارد باید کنار بگذاریم و همه منسجم در انتخابات آینده شرکت کنیم و بی‌تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینکه این کشور و ملت فداکاری‌ها، ‌ شهدا و جوانان آن حیف هستند گفت: با انسجام‌مان در شرکت در انتخابات باید به ندای رهبری پاسخ دهیم و به دنیایی که از خلوت شدن دور نظام لذت می‌برند نشان دهیم که ما انسجام داریم تا مشمول رحمت امام عصرمان قرار گیریم.

امامی کاشانی گفت:‌ اعتقاد من آن است که هر کس نسبت به این نظام کوتاهی کند، یا در انتخابات بی‌تفاوت باشد مورد لطف امام عصر (عج)  نیست و دست رحمت خدا بر او نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آیاتی از سوره فرقان تاکید کرد:‌برنامه اسلام برای بندگان خد ا این است که چنان با وقار و آرامش در زمین حرکت کنند و در برابر حرف تند به ملایمت سخن بگویند و شب‌ها را با خدا راز و نیاز کنند و این روش و منش تمدن اسلام است که همه جا اخلاق و معنویت، علم و عظمت وجود دارد و عبادالرحمن باید بدانند که خدا رحمان است و ما نیز باید از وجودمان رحمت ببارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.